Tag Archives: Scarecrow and Mrs King

6/8 Season Four Episode Five: It’s in the Water

Hi Everyone! We find Amanda chatting with Sally in the park. Whooo is that goldie playing with that boy and the frisbee?! I hope Goldie found a wonderful home! Smile
Sally: I was out the minute the door hit me. I’m sorry, I really want to help, Mrs. King. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001726826
Amanda: Okay, let’s just try to take this step by step. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001729829
Sally: If Carmine’s going to try to repeat the experiment, he’s going to need some kind of lab with computer analysis for designing the enzymes.
Amanda: Well, he’d be crazy to try to use a campus lab.
Sally: He didn’t do the first experiment there. I was in the lab all weekend, I would have seen him.
Amanda: But he does need his equipment.
Sally: Not necessarily. If he’s already split the formula then all he would need is a computer.
Amanda: Okay, let’s say he has already split the formula. How’s he gonna get the dye into the water?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001743343
Sally: I don’t know. He stuck his head in my door on Monday with a couple of water balloons. I thought he was goofing around. He wanted me to videotape his confession. The next time I saw him, the whole world was falling apart.
[Balloons.. balloons.. why mention the balloons Sally?!  Random if you have no idea what he was doing!!! ah whatev..]
The scene ends there.

On to the Davis house.
(In the basement, Carmine’s parents are tied to chairs)
[uh oh.. seems Miller got some insurance after all! Why wasn’t the parent’s place under surveillance?!]
Dad: Carmine, why didn’t you call us?
Carmine: Because I thought that you would be ashamed of me.  [LOL yet again it’s all about Carmine, it couldn’t be that he was trying to keep them out of danger noooo he was worried about what they would think of him. Ugh!!! lol. sorry I know I’m a bit harsh on man baby Carmine!]4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001778178
Mom: You’re our son.
Miller: Shut up, lady! [Oi! That’s ‘mother’ to you pal!]
Carmine: Hey, hey, why don’t you just let them go. They’ve got nothing to do with this.
Miller: I’ll worry about mom and pop. You get on with the work.
Carmine: It’s done.  (pause) I’ve ahh, taken the toxin and split it at the third double bond. Now separately, both beakers are harmless, but when the enzymes bring them together, they are…. Man, you can’t do this. This is insane!
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001809109
Miller: I want to see it work
[CINDY:Ohhh – smart thinking! He’s good!]
(points gun at Carmine’s dad)
…I want to see it work, now.
[Oh what luck. There are two mice in a cage. Right there! For a second I was worried about the two tied up parents rofl. ]
(Carmine takes a squeaking white mouse out of a cage a feeds a dropper-full of solution from the first beaker. He then repeats this with a second white mouse.
The mice seem to be unharmed..)
[Carmine must have been pretty confident, because he seemed to drip the stuff over his un-gloved hand while he was at it. lol)
Carmine: Separately, both beakers are harmless.
Miller: Put them together. (getting frustrated) Put them together.

Carmine places a dropper-full of solution one in a separate beaker and takes a separate (hooray! No cross contamination!) dropper and mixes a dropper-full of the second solution in the new beaker. He draws the mixed solution into the dropper……. red balloons on hand for the next step too…
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001903703
[Is it just me or is all this reeeeally slow moving? There are a number of times in this ep where it feels like they are trying to add time. Why couldn’t we just add in a scene of Lee and Amanda flirting instead?!]
Anyway, we don’t get to see the results of Carmine combining the two solutions.. instead, we cut to Lee and  Amanda in the park. I like that editing decision! haaaa ]
Lee: Balloons?
Amanda: Yeah, that’s what she said.
Lee: Why?
Amanda: Well, I don’t know. Maybe Carmine put the dye in them.
Lee: We’ve got to find out where he makes that stuff.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001908808
Amanda: Yeah, there could be hundreds of labs in this city.
Lee: Six hundred and fourteen to be exact. I‘ve got every man I can spare checking them out. We’ve got three ourselves.
Amanda: How are things at the purification plant?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001920520

Lee: Every inch of it’s covered. I’d feel a lot better if we had Carmine. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001925325
(Amanda stops him and points to a couple of young people holding a big bag) 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001926826
Lee: What? 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001928928
Amanda: Laundry. [CINDY: Lee gives a ‘What are you talking about’ half chuckle] Sally said that Carmine came by her dorm room and showed her the balloons on Monday morning, right?4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001931631
Lee: Yeah. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001934034
Amanda: Now, Carmine’s father said they only time they see him anymore is when he comes home on weekends to do his laundry. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001938538
Lee: Then the laundry room isn’t only a laundry room. (CINDY: OMG! How BB and KJ can say this with a straight face is beyond me)
[I agree! It’s all a great big: well Derrrrr!]
Amanda: Ah, It’s a lab
Lee: It’s a lab. That’s it! [Not a play area?!]  
(they get into Amanda’s wood panelled wagoneer)
[So weird to see them drive around in Amanda’s car.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001951451
And.. Lee is letting Amanda drive haaaa!
I thought they took all the stuff from the basement, and Dr Anderson ran tests on it all. I guess they gave it all back! ]

Back to IFF.
Billy (on phone): You’re covered. Don’t waste any more time. Get rolling. (hangs up phone)
Francine: What?
Billy: Lee and Amanda think they’ve found the pocket where our button’s been hiding.
Francine: Where are they?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001965265
Billy: At a phone booth near the Davis house. They think that Miller might be using Carmine’s old lab equipment.
Francine: All right, I’ll get a backup team rolling right away.
Billy: No. No. I want you back at the purification plant.
Francine: Billy, I’ve got every inch of that place covered already.
Billy: Listen, he’s been ahead of us every step of the way. If we lose him at the Davis house, we have only one shot left.
Francine: Alright, look it takes time to get the water shut down, maybe we should start now.
(As this conversation takes place, they leave Billy’s office and head out through the bullpen and out into the hallway)
Billy: No. We stick with the plan. The water stays on.
Francine: That is a hell of a calculated risk.
[I find this conversation to be even more filler. Quite tedious. Moving on!]
Billy: Listen, it’s my decision. It’s on my head. We’ve been tiptoeing on a razor’s edge ever since Miller joined the game. It’s too late to fold up now. Go. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001992892
[Francine, the decision was made while you were out of the picture. The plan is in motion and the time for consultation is over! Goooo Billy!! ]
(Francine and Billy split up..)
Francine: Yes, Sir, I’m on my way.

We cut to a close up on a dead mouse. Ew.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_002007007
Poor mouse.
[CINDY: which looks decidedly brownish rather than the white ones we saw earlier]
[maybe it’s the lighting?]
(We pan to Miller pouring solution into a milk jug with a yellow stripe of tape on it. Another one behind it has a similar red stripe)
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_002013013
Miller:
I appreciate all the time we’ve spent together.
[Well well well.. it’s the gentleman terrorist.. ahem]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_002021388
(shot of the three Davises all bound and gagged)
I am sure you’ll be expecting some guests soon. I hope they enjoy the greeting. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_002022589
(CINDY: Oh – he is so BAD!)
[Yep! He’s really really really really bad.]
(We see some bars of explosives, and Miller runs a wire that is attached to some silver coloured bars up the stairs) 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_002050517
So umm what happened to the balloons?

We cut to Amanda’s wagoneer driving along a road.. As it drives along we hear this Lee voice over: Miller’s been playing his cards right every step of the way. If he is at the Davis house, we better be careful. He’s probably got a nice fat ace up his sleeve.
[CINDY: Dude! You know I love you, right? Please, for the love of everything. STOP WITH THE POKER REFERENCES!]
[rofl. Oh Cindy – there’s always a joker in the pack! 😉
Aie. At least it’s not a pot pourri of back up plans or something! ]

Back at the Davis home, Miller attaches the insulated wire to a metal plate on the door and door jam.
[okay, it’s rigged to blow up the Davis home, and the Davis family, and I guess whoever opens the door.. Looks like the threat of do this or else you are dead was a bit empty – nah I’ll just blow up you and your family once I get what I want anyway! and derr Carmine could not be left alive or he could testify against Miller..]
And.. with the place rigged to blow – let’s pause here- I’ll publish the next post probably in a couple of weeks! Sorry real life work commitments are keeping me busy! Maybe now is a good time to revisit old eps and share your thoughts with us? If you like..  Any thoughts you’d like to share with everyone about this episode so far? bye! 

5/8 Season Four Episode Five: It’s in the Water

Hello all! time for more smk goodness!
We see an exterior of a hospital..
Have we seen this one before? I don’t really remember it. lol.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001471571
Inside, we find Francine on the phone. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001473373(CINDY: At least two bouquets of flowers. How long has Francine been in there anyway? in a hospital gown which is a much better outfit than the one she had on before)
Francine: Whatever he hit me with, they neutralized in time. I still feel a little bit dizzy, but ahhh, I can be released in a couple of hours.
[Neutralised it in time? was it going to kill her?! oh whatev.]

Billy: Good. What about the ID? Was it the Australian, Franklin Miller? 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001482382
[I’m sorry wha???
Now here is proof that Iwsod doesn’t remember these episodes at all and doesn’t jump ahead!
Iwsod is Australian.
Iwsod knows what an Australian sounds like.
This? Ain’t it. ROFL!!!
Franklin Miller is an aussie? I’ve even been calling him a brit!!! whahahahaa.. Okay, maybe he was born in Australia and then quickly moved to the UK. yes that must be it. British accent, Australian citizenship rofl. Oh this makes me laugh and laugh. To all the North Americans: this is not an Australian accent we are hearing come out of the baddie’s mouth! ]
Francine: Billy, I only had a half a second to see him before I hit the pavement. But his colouring, his height, his accents, it could have been. [rofl. ‘accents’!]4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001489289

Billy:
Can you give me a green light on a positive ID?
[Umm Billy, Why don’t you ask Amanda? she saw him leaving the hotel. And she was not unconscious haaaaa. oh and rofl. The accent won’t tell you if this dude is Australian, trust me!] Francine: Not as green as the water.
[Best line of the episode!]
Billy: All right, we’ll just have to go with it. Now listen, just because you’re in the hospital doesn’t mean you’re off the clock (CINDY:OMG Billy! That’s pretty harsh, don’t ya think?) You get back in here pronto. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001499199
[Cindy you asked if this was the next day?
The last scene we saw Billy in he was listening to Dr Anderson’s report – and wearing a different suit and tie. So I’m guessing this is the next day. Francine stayed one night in hospital. LOL that her hair and make up are fully done anyway! 

Francine is rolling her eyes and hanging up the phone… but I see a little smile sneak in there!
Another scene ends with a big sigh. Me thinks this episode should be called ‘It’s in the sighs’! 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001503703
Rofl. This conversation is an interesting little insight into the Billy/Francine relationship – I love it! They are totally not addressing how she had a near miss and they keep it on business topics lol! I bet Billy sent at least one of those bouquets instead of addressing his worries directly haaaa.
I think Billy knows Francine is more comfortable with – ‘get back to the office we need you here’ rather than – ‘I was so worried! Take off whatever time you need we can do without you’!! rofl!!  Francine doesn’t really want sentiment.. A sneaky ecstasy assortment of chocolates maybe, but don’t get all mushy. I get the sense that this is not the first time and.. it won’t be the last! ]

Back to IFF.. Time for a good old smk slideshow to a room full of agents where only Lee and Amanda really matter and the rest are just window dressing. rofl.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001506406
Billy: The Swiss have confirmed that the account belongs to Franklin Miller (CINDY:Hooray! He has a name!) , alias Jordan Parker, alias Starkill.
[LOL he has a name alright! He has three of them! Please, one name is enough. lol. Oh and so helpful of the Swiss to put a name to one of their anonymous Swiss bank accounts!
Oh.. and.. ‘Starkill’?! What the heck?! ]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001513913
Lee:
Is this the Miller that’s been running with the Red Letter gang for last couple of years?

(CINDY: OMG – the dialogue is cracking me up!)
[Ha yeah, I love how they just throw in these random names. And.. Lee knew of him? haaaaa.. of course he did! Smile ]
Billy: The same.
Amanda: What’s the Red Letter gang?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001517817
Lee: It’s a bunch of punks (CINDY:Bwa ha ha ha ha) who kill for politics and profit. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001520220
[Is Lee wearing a denim jacket?! it looks good!]
Billy: He did it so well, that he started freelancing last August. Now he’s just motivated by profit. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001520820[Am I suppose to know who the red letter gang is?]
Amanda: How did he get into the country?
Billy: We have no idea. But we do know he’s been living under our noses for six months.
[As this conversation continues, we can see the photos of Starkill continuing to churn over behind Billy. Rofl. yes we get it.. I really needed to see a photo of him mid getting into a car to ID him. ahem. We don’t need to see a hundred pics of this guy to ID him and for a professional killer there are an awful lot of pictures of him whahaahaaaa.]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001536436
Lee:
Yeah, He’s smart and gutsy.
[and photogenic!] Damn it all, we should have had him by now.
Billy: They’ve just pulled out a half dozen bullets from your car, Scarecrow. I’m surprised you’re still in one piece. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001538838
[Ahh Billy is so sentimental. I bet he sent the vette flowers to say he hopes it’s all better asap!]
Amanda: Sir, how’s Francine?
(CINDY:nice to see someone has noticed and cares Francine is not back)
[Hear hear! awh good on Amanda!!!]
Billy: Just a scratch of zenoprolene. She’s coming out of it fine.
[Is this drug real? anyone want to fill us in?! could it have killed her? Funny that Francine didn’t know what the drug was but Billy does.. maybe he is keeping that from her! ]
Amanda: I talked to Sally Boyer. She’ll be released from the hospital today.
[Phew, I’m glad someone found her… maybe now she can dump Carmine! Whahahahaa!!! Okay okay she’s in love with him and all that.. I guess..]
Billy: Good, Now here’s the bad news. Up till now, we’ve been running on a reserve water supply. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001555655
Lee: Well, how much time do we have?
Billy: We’ll be running dry in less than 12 hours.
Amanda: So to get Miller, we’re gonna have to turn the water back on.
Billy: That leaves us wide open. It’s too risky.
Lee: No, Billy. Billy, Amanda is right. Now Miller has been hired to do a job. He can play this game of cat and mouse with us forever.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001563763
Amanda:
Yea, Sir, eventually, we’re gonna have to turn the water back on.
Lee: Yeah, and when we do, Miller will be waiting for us.
Billy: So, you want to flush him out now.
[CINDY: Nice one, FLUSH him out!]
[rofl!!! Yeah!! Great pun!!!!]
Lee: And put every agent we have in and around that purification center.
Billy: The bottom line is that we gamble he won’t get anything by us.
Lee: Yeah.
Billy: It’s a big gamble.
Amanda: If we lose it, we call the television channels, the radio stations, we do a media blitz, we warn everybody.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001587921
Lee: Yeah, anyway you look at it, Billy, if we lose, hundreds of thousands of people are gonna die.
Billy: Damn it, Scarecrow, you’re not making this easy for me. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001605338
Lee: If I draw to an inside straight, I don’t think about losing.
Billy: All right. I want every piece of security equipment and all the manpower we have around that water plant. Amanda, I want you to do a follow up on Sally Boyer. If there is anything, anything that can get us to Carmine, get on the horn to Lee.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001608341
[Just what are these other agents jotting down in their note books? Billy hasn’t given them anything to do- other than surround the plant. Rofl. Maybe they are all super interested to take note of all that Lee and Amanda are getting up to in solving the case. LOL. Maybe they are making a note – tell the spouse to leave town and not drink the water any time soon. LOL!
Ah! And I see the female extra next to Billy is the woman we saw behind Francine two days ago – in the exact same outfit. lol.]
Amanda: Yes, Sir.
Billy: I’ll inform the President and coordinate from here. Let’s move it.
(they all start leaving the room)
Billy: Lee
Lee: Hmm?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001625759
Billy: How’d you do the last time you drew to an inside straight? 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001626960
[Lee. In jeans. nuff said.]
Lee: How do you think I got my car?
[Oh haaaa that’s funny. err I have no idea what they are even talking about.. something about taking risks and winning I guess.. and to be honest, don’t really care. lol!]
The scene ends here.

[I was thinking Franklin wanted Carmine so he could find out how he had managed to get around the security systems at the plant. He could then sell that ‘technology’- for a lot more than doing an attack himself.. and then whoever buys the secret can attack the plant. Seems that is not the case here! lol.. Rather, it seems the assumption is Franklin is being paid to get Carmine to infiltrate that water system again with an attack. Or have I misunderstood something here?!

If they’d gone with the first option – the agency would have had no chance of catching the baddies and no doubt Carmine would have been dead. so lol good thing Franklin isn’t going down that path!]

Back to Franklin Miller’s hotel…
Carmine is unconscious and there are vials and syringes on the table.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001642375
[uh oh. I guess he tortured him. The guy is a bit of a man child who is self centred and a wimp- but no one deserves this! Poor Carmine!]
Miller (on phone): Let’s just say my friend Carmine was a good sport. I think we’ve come up with something very interesting. It’s tasteless, odorless and very potent. (pause) Pleasure doing business with you, too.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001655588
[Gah! My eyes!!! that shirt!!!!]
(Miller, Mr Starkiller, splashes –non green- water on Carmine’s face)
Miller: Good morning. It’s moving day.
(Miller fills the glass with more water from the tap. Oh the irony.)
Carmine: [GROANS] You can’t poison the water.
[Especially not if you are gonna throw it in my face dude!]
Miller: It’s halfway there anyway, isn’t it?
[CINDY:Good one!]
[Oh more irony! This is why Carmine did the stunt in the first place, because it was on it’s way to becoming poison.. and now – Carmine is going to be forced to finish the job?! this is probably the worst kind of torture for Carmine. Awful! Kind of reminds me of Alan Chamberlain being forced to bring harm to the Declaration of Independence – when his life’s work was protecting and caring for such documents.. he resisted.. what will Carmine do?]
Carmine: People will die.
Miller: And a couple of Libyans will have their revenge, and I’ll have a million dollars… [Is that all?! LOL] …It’s a neat contract, don’t you think? Look at it this way, You’ll get a second chance to test this great concept of yours. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001682315
[Ohhh so it’s the Libyans. Um. does anyone really care? me no. And LOL Miller already has his million bucks. They put it in his account before he’d done the job – we learned this earlier– so err these Libyans are pretty dumb!]
Carmine: I’m not doing this anymore. I’m done.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001696429(Miller breaks his water glass against the table and holds it to Carmine’s face) 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001700934
Miller: You’ll do what I tell you to do, when I tell you or there won’t be anything left of you but one last scream. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001707540
(Carmine whimpers)4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001712045
The scene ends here.

Okay, so what if Carmine dies..  he saves the lives of Washington DC residents no? His parents? His girlfriend? The water? Amanda has shown much more courage when her life has been at stake! lol. I’m sooo mean aren’t I?! haaaaa..
I would have thought Miller would have hung on to the girlfriend for insurance. But seems like maybe just threatening Carmine is enough.
Okay he is pretty drugged up, maybe he can’t process all this… Poor guy!
Time for a pause – thoughts anyone???

4/8 Season Four Episode Five: It’s in the Water

We find Sally driving along a street being followed by a sedan, they both stop at a stoplight and bed-lounging baddie gets out of car and walks to hers.
[LOL Cindy I love how you call him the bed-lounging baddy]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001002535
Baddie: Excuse me, sorry to trouble you. There seems to be some sort of a mix-up.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001015148
Sally: I don’t know what you are talking about.
Baddie: I think you picked up my bag by mistake back there in the laundromat.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001015148
Sally: No, I wasn’t at a laundromat. You must have me mistaken with someone else.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001022355
Baddie: I don’t make those sort of mistakes. I think that what I want is in the back of your car.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001023256
(Whoa. The baddie shoves her out of the way to get at the bag on her backseat. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001031664
We see a bag of laundry on her backseat. Not Carmine.)
[LOL, in a bag of Laundry vs Carmine boyfriend competition.. I think the laundry could win!]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001027160 [phew. LOL um that bad was way too small to fit Carmine haaaaa…]
Sally: What are you doing? Get out of my car! Stop it!4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001030463
Officer: Hey! What’s the problem?4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001034668
[um get of the car lazy officer! maybe the woman can’t answer because there’s a problem?!
This officer would call out – hey is this a mugging?
Mugger replies: no officer!
headsplap boo]
Baddie: Oh, there’s no problem now, officer. The car stalled. They’re overheated of something. Thank-you for your concern.
(The baddie slams the door on Sally.. and shaken she drives off.) [Poor Sally!!!! Hmm.. Has the baddie managed to continue to follow her? or has she lost him now? I don’t know..]

Next thing, Amanda is having a private word with Sally back at the University. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001046980
Was there a reason why this scene opened with a close up on that machine between them? I guess we’ll see.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001053286
I guess this is the next day? Sally and Amanda have changed into new outfits.
Sally: Look, I went over everything with a half a dozen other agents.
Amanda: Sally, we found a picture of you and Carmine in his office. [LOL so the half a dozen other agents missed that?! tee hee]
Sally: You’re pushing the wrong buttons.
Amanda: I’m not trying to push any buttons… [She just likes to lean on machines with lots of buttons!] …I want to find Carmine.
Sally: You and the rest of the world. Look, he was just trying to get a little publicity for a conservation bill.
Amanda: I understand that. But in the process, he beat a top-secret purification system. And there are a lot of pretty rough people out there who would do anything to find out how.
Sally: If you are trying to scare me, you’re doing a good job.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001076710
Amanda: I am not trying to scare you. I just want you to understand that I’m Carmine’s friend and I’m worried about him. Tell him to call me. I don’t want to see him hurt, and I don’t think you do either.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001083316
Sally: If I see him, I’ll pass it on.
The scene ends there, and we cut to Lee and Amanda walking outside the university.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001091725
Lee:
What happened?
Amanda: I think I got to her.
Lee: And?
Amanda: She’s in love with Carmine.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001094728
Lee: Well, so what?
Amanda: She’s not gonna tell us where he is.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001098832
Lee sighs, 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001100033
and kind of chuckles to himself. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001100533
Lee
: It’s amazing how a little romance…
(Lee puts his arm around Amanda surprising her. Amanda reacts)4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001101735
…. can complicate things.
(Amanda smiles in response as they keep walking)
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001102335
Lee turns to look at Amanda as she turns to look away from him.. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001103937
The scene ends here.
[So playful! I’ve done my best here with the images but they are walking – and so it’s tricky getting clear images. And there are pesky extras who like to walk in front of this glorious sight!
Such a tiny little scene. I can’t wait to hear your take on it! Do tell!
For me, I think this smk scene is referring back to another scene back in season 2 –
Affair at Bromfield Hall. Down by the Thames when Amanda tells Lee Lady Bromfield does not love her husband. Lee scoffs at the idea that understanding someone’s feelings could be relevant to the case and begrudgingly listens to Amanda who asserts her knowledge is valuable.
Here? Lee doesn’t dismiss it, but needs Amanda to spell out why it matters..
So we have a little reminder of the Thames scene. Love it!
Then – to top it all off.. we have Lee ‘s sly reference to romance entering work relationships – i.e. their feelings for each other, and then he puts his arm around her!
Remember the Thames conversation ended with Amanda saying when you love someone you want to touch them?
Amanda was touching Lee and quickly withdrew her hand.. they started walking off only to have Lee put his arm around Amanda – and she tries to get away from it? haaaaa..

Here – it alludes to their romantic feelings – he puts his arm around her.. and she doesn’t try to get away!!!! haaaa Yep for me this is a shout-out to that fabulous season 2 scene. Minus the turtleneck Winking smile ha!
So, while a romance can complicate things, an unacknowledged or denied romance complicates things even more IMHO   Smile tee hee..
Thoughts anyone?
I can’t get enough of flirty playful Lee being aimed at Amanda!!! Smile  ]

Next, we see Sally leaving the university building, getting into her car parked in the VIP section, lol, and drive off.
Francine makes an appearance, seems she’s now on Sally’s tail.. Umm make that university student Francine.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001135669

[CINDY: OH MY GOD! WHAT THE HECK IS FRANCINE WEARING!?! Francine looking very lovely in a salmon coloured shapeless dress covered by a light pink short sleeved mannish top that makes her wider than a linebacker. Her look is completed by white tennies, ankle socks and a tan purse slung across her body. I think she is also wearing nylons for a finishing touch. Oh, I forgot the salmon coloured bracelet. She walks (Oh my GAWD – her lipstick matches her potato sack dress.)]. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001139272
[Remember these Banana clips?! Did you guys call these hair clips that? I haven’t seen these in years!]
(Francine gets in a red convertible and follows Sally.
Uh oh. British baddy is tailing them again too! It’s quite the little convoy!)

Back to IFF, a guy in a white coat is giving Billy, Lee, and Amanda a report.. 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001169602
Charles: There’s nothing much out of his house or his dorm room. But, he did play with some pretty interesting toys down in his basement. 64-KZ-80 computer, circuits from portable radios, a microscope, ammonium nitrate, magnesium sulfate, phenolphthalein. It’s your basic toy store chemistry set. Nothing that could pollute the water.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001176209[I’m pretty sure this is Dr Anderson from Unfinished business – only he now wears glasses. He works in the IFF drug dispensary. And loves to ramble about analgesics..]
Lee: And nothing that’ll get us anywhere.
Amanda: What about his dissertation?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001178912
Charles: Well, he’s working with synthetic enzymes, specifically using these organic catalysts as a way of uniting various molecules.
Billy: Charles, we’re not chemists… [yeah speak English man!]
…But could it be used to beat the Omega Triad System?4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001188221
Charles: Well, in layman’s terms, yes and no. (CINDY:Bwa ha ha – I love Charles!)4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001192125
Lee: How about in non-layman’s terms?
[You can just sense Lee’s lack of patience with geeks like Charles!]
Charles: Well, according to Mr. Davis’s notes, he’s been able to break substances down and then at any given time integrate them back to their basic structures.
[I dunno, Charles, that seems to be a pretty layman way of explaining it to me.]
Amanda: How did he make the water green?
Charles: Okay, well, maybe this will help you.  Imagine I put half the formula for blue dye in this beaker. (We see Charles act this out) [Oh looky, he just happened to be set up and ready with this demonstration lol]
Amanda: Uh huh
Charles: and the other half in this beaker.
Amanda: Yeah
Charles: Now each beaker is harmless, passes though the Omega Triad System without a red flag. Then on the other side 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001221855
Charles: It’s just the combination of two chemicals. Now what Davis’s dissertation suggests is that he could do this with any compound.
Lee: And if he can?4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001224557
Charles: If he can, you’re dealing with something akin to a molecular time bomb.

4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001241675
[Whoooo did somebody say ‘bomb’?! This bomb has no blue wire to cut! I sense I am about to fall down the rabbit hole here with this whole concept.. soooo … I’m going to just accept this, and move on! Anyone else want to run with it? go for it.. ]

Billy’s phone rings..
Billy: Melrose here4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001247080
Francine: I’m at the Paradise Fountain Hotel. Sally Boyer just went in.
Billy: Did you see Carmine?
Francine: No, but I’m gonna go in now.
Billy:Back-up is on the way.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001253987
Francine: Right.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001255555
(Bed lounging baddie sneaks up on her, takes out scary looking pen which is actually a syringe)
[Any reference to bed lounging baddie tells you this is Cindy’s description Smile  rofl! ]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001259959
Francine exits the phone booth.. and walks straight into British baddie and his pointy pen needle.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001261261
[yeah nothing suspicious looking about this guy standing close to you there huh.. ]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001261961
[stab!]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001263563
[Francine collapses – that is one fast acting drug. Ummm is she dead?! I know this is really terrible, but the above picture capture is just hilarious!!!]
Bed lounging Baddie: Oops, I’m sorry. Did I hurt you?
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001264764
[Whoa.. poor Francine! Bit of a fail for Francine here.. a costly mistake.. okay lol I figure she isn’t dead, but still! – Francine should have picked up that she and Sally were being followed. You’d think with the Syrians, Libyans and whoever else apparently wanting Carmine, she’d be more careful.]

We cut to a close up on the Paradise Fountain Apt/Hotel again, zooming in and transitioning to what’s going on inside..
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001267867
[Before we go there, I’ve just gotta say.. did you notice the smk equivalent of dirty talk with the graffiti?
‘Say no’ , ‘Baby O Baby’ – rofl!!!! that’s hilarious. Ah smk I love it!]
(Sally walks into a really skeevy looking room)
Sally: Carmine. You’re in real trouble.
Carmine: It was an act of civil disobedience, a misdemeanour. I was supposed to have been picked up by the police and had my day in court.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001291391
Sally: You still can.
Carmine: Honeeeeyyyy!  Those are not metropolitan police out there. Those are federal agents. They’re going to bury me!4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001308208
[Is it just me or is this actor pretty lousy?]
Sally: They’re going to protect you. Stay with the plan, turn yourself in.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001310610
Carmine: My pla-? My plan is over. Just like every other plan that I have started… [Aie. Umm this Carmine to me is a real man child wimp! but lol maybe this is partly in the actor’s portrayal.. I don’t tend to find Carmine endearing at all.. how about you? I kinda hope Sally dumps him lol. I’m so mean! haaaaa.. ]
…The world is dying and they won’t listen.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001323823
Sally: Carmine, I care about the world too, but I care about you a hell of a lot more. [meh!]
Carmine: It’ll be all right.4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001337637 [Huh? They are just words.. meaningless words..
IMHO a pathetic attempt Carmine.. not good enough for this woman who cares about you and who you’ve put in a difficult position because of your actions.
He doesn’t really deserve her! He’s pretty self absorbed and not really thinking of his girlfriend at all.. ]
Sally: I just don’t want to see you get hurt. That Mrs. King really scared me.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001345745
[I guess random dude who attacked your laundry with a knife was not connected to Carmine’s dumb actions?!!]
Carmine: Come here. Come here…

[They embrace.]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001355955
…So you think I should give myself up, huh?… (Sally nods into his neck) Well, Mrs. King was always pretty straight with me. All right. I’ll get my stuff.
[finally Carmine catches on. lol. better late than never! Good litttle man child!]
(cuts to Bed Lounging Baddie creeping up to room 235).
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001392592
Sally: I’ll go get the car.
(Sally opens the door, and the baddie forcefully shoves it open toward her, knocking her out.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001398598
He enters the room and points a gun at Carmine) 4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001401601
[who IMHO is up for the worst boyfriend of the year award.
Man he has some making up to do!!!]
Baddie: Mr. Davis. You and I have a little business deal to discuss.
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001405205
[Me thinks there won’t be much discussion.]
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001406706
UH oh. Look what you’ve gotten yourself and your girlfriend into Carmine! 

Lee and Amanda drive over to the hotel…. seems they are Francine’s back up lol. The baddie and Carmine leave the hotel right as Lee and Amanda drive past..
Amanda: That man’s got Carmine.
Lee: Hold on.
(Lee turns the vette screeching, the baddie pistol whips Carmine who falls into his car, then he starts shooting at Lee and Amanda. Cue lots of terrified onlookers dodging bullets. The baddies drives off making an escape.)
4.05 IT'S IN THE WATER.avi_001466466
the Vette is pretty shot up! Good thing neither were hit!
The scene ends here.
I better pause here.. Anyone like to share their thoughts? Post 5 will be published in about 8 days time.. Hope you are all well!!